Medlem i

13 years 1 month
Indholdselementer

Jeg er glad for Bo Walters reaktion og beklager, at mine bemærkninger har ventet så længe. Bo Walter og jeg er jo helt enige i målet. Mit forslag går på, at alle høreapparater indkøbes af regionerne via Amgros, så forbrugerne kan få dem billigst muligt, og at de ørelæger, der også er audiologer eller har en tilsvarende uddannelse, kan blive omfattet af den rammeaftale, som findes med Sygesikringen. Herved opnår vi at bruge den viden, der er i speciallægepraksis, og antallet af privatansatte audiologiassistenter vil blive begrænset.

Jeg foreslår ikke, som Bo Walter skriver, at regionerne skal indgå aftale med de private høreapparatforretninger; tvært-imod understreger jeg, at disse vil blive presset af mit forslag, og det har jeg det udmærket med. Regeringens ideologiske tiltag på dette område har ikke skabt bedre forhold for brugerne af høreapparater, hverken for prisniveau eller kvalitet.

Sidebar placering
Venstrestillet
Article type
Journal
Magazine
Section
Woodwing Id
235127
Authors

Formand Peter Haahr, Foreningen af Praktiserende Speciallæger. E-mail: otolog.haahr.vejle@dadlnet.dk

0 likes
Read time
1